Button für Menü
REMONDIS Nederland

Hoofd Accounting & Controlling - Lichtenvoorde

Door de sterke groei in zowel bedrijfsgrootte als complexiteit van het werk is REMONDIS op zoek naar een Hoofd Accounting & Controlling. REMONDIS is actief in meer dan 34 landen in Azië, Afrika, Australië en Europa. Wereldwijd rekenen meer dan 30 miljoen burgers op de dienstverlening van de REMONDIS Groep. Ook in Nederland hebben wij een ambitieuze groeidoelstelling die deels wordt gerealiseerd middels overnames. Vanuit deze overnamestrategie zijn wij gericht op integratie van de onderneming en de realisatie van synergie- en schaalvoordelen.

Als Hoofd Accounting & Controlling heb je binnen dit geheel een cruciale rol in het realiseren van een solide financiële administratie op de (momenteel) 28 vestigingen van REMONDIS in Nederland.

Functie-informatie
Als Hoofd Accounting & Controlling ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturingen van de afdeling Accounting (ca. 7 FTE) en de Afdeling Controlling (ca. 8 FTE). In deze coördinerende en sturende rol voor onze financiële administratie ben je bezig met het ondersteunen van de business door stuurinformatie op te zetten (financieel/ operationeel) en het standaardiseren en uniformeren van processen rondom de maandafsluitingen en begrotingen. De organisatie is door onze groeiambitie altijd in beweging wat betekent dat je projecten gaat oppakken rondom het centraliseren van onze administratieve dienstverlening, optimaliseren van financiële processen en het optimaliseren van de controllersfunctie. Je bent het primaire contact voor accountants en houdt toezicht op het cashmanagement. Naast de dagelijkse leiding ben je samen met je team verantwoordelijk voor het opstellen van maandrapportages, jaarafsluitingen en jaarrekeningen.

Vanuit je kennis en kunde ben je in staat om binnen de twee afdelingen een professionele cultuur te creëren. Het uitdragen van de kernwaarden passie, trots en ondernemerschap zijn voor jou vanzelfsprekend. Binnen deze rol ben je inhoudelijk sparringpartner en geweten van de Group Financial Manager. Die heeft een duidelijke koers voor ogen en jij helpt deze te realiseren door te allen tijde te weten wat er speelt om een gezond (financieel) hart van de organisatie te garanderen. Je kunt uitstekend presteren onder druk, gedijt in een dynamische en veranderende omgeving en bent een inspirerende manager. Je staat voor topkwaliteit.

Wij vragen
Een afgeronde HBO / WO studie op het gebied van Bedrijfseconomie met minimaal drie jaar ervaring in een vergelijkbare functie. Verder beschik je over de juiste kennis van en affiniteit met zowel financial control als business control-principes en je herkent je in de volgende punten:

  • uitstekende communicatieve vaardigheden, oplossings- en resultaatgerichte werkstijl en gefocust op kwaliteit, met een sterk gevoel voor stakeholder management;
  • motiverende en inspirerende manager die in staat is om onder druk het team mee te krijgen in verandering;
  • affiniteit met het werken in een snelgroeiend familiebedrijf;
  • competenties als strategisch denken, ondernemerschap, kwaliteit, betrouwbaarheid en flexibiliteit zijn sleutelwoorden;
  • goede beheersing van de Nederlandse en Duitse taal, in woord en geschrift.

Je ben fulltime beschikbaar, hebt een winnaarsmentaliteit, bent ambitieus en een inspirerend leidinggevende voor je team.

Wij bieden
Een sleutelrol bij een succesvol internationaal bedrijf dat sinds 1934 is uitgegroeid tot één van ‘s werelds grootste dienstverleners op het gebied van recycling, afvalinzameling en afvalwaterbehandeling. Samen met het financieel team ben je verantwoordelijk voor de volledige financiële administratie binnen een continu veranderende omgeving. Wat je verder kunt verwachten is:

  • een prettige werksfeer in een dynamische werkomgeving;
  • een salaris passend bij de functie, leaseauto, laptop en mobiel van de zaak;
  • secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO beroepsgoederenvervoer;
  • een goede  pensioenregeling volgens het Pensioensfonds Vervoer;
  • diverse mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen binnen een snel groeiend bedrijf.

Organisatie
Bij REMONDIS Nederland kunnen zakelijke en particuliere klanten terecht voor vrijwel alle denkbare diensten en oplossingen op het gebied van waste management. De centrale financiële-afdeling is gesitueerd in Lichtenvoorde en ondersteunt alle vier de Nederlandse bedrijfsonderdelen: Afvalinzameling & Recycling, Afvalwatermanagement, Organisch Afval en Gevaarlijk Afval. Vanuit onze 28 vestigingen verspreid over Nederland werken momenteel ruim 1.000 medewerkers elke dag om onze groeiambitie te realiseren en te werken aan een circulaire economie en een duurzame toekomst.   

Interesse of meer informatie?
Om te solliciteren vragen wij een motivatiebrief en CV te sturen naar solliciteer@remondis.nl

REMONDIS Nederland
ColofonPrivacy en Cookies


    Schrijf ons

    Ons Privacybeleid is van toepassing


    Over REMONDIS Nederland

    Bij REMONDIS hebben wij regelmatig vacatures voor uiteenlopende functies

    Diverse mogelijkheden om in te loggen in onze systemen

    Met 20 vestigingen altijd één in uw directe omgeving


    Contact

    REMONDIS Nederland B.V.

    Galileistraat 18
    7131 PE Lichtenvoorde
    Netherlands
    T +31 544 395555
    Email

© 2019 REMONDIS SE & Co. KG